vrijdag 3 juli 2015

Renewed old

Ik (ale mijn schoonzus in spé) spotte deze mooie antieke naaibak op de antiekmarkt aan Sint-Jacobs in Gent. Ik zei haar meteen dat ze hem mocht kopen voor mij! Het is echt een uniek prachtexemplaar! De meeste zijn redelijk hoekig, terwijl de mijne mooie gebogen en gekrulde poten en handvat heeft, ik ben er zot van!

Nu een jaartje later, het zal niet veel schelen, heb ik hem eindelijk opgeknapt. Ik was dit eerst niet echt van plan, maar de aanwezigheid van houtwormen en een kapotte bodem door de verhuis verplichtten met er iets aan te doen. Dus zo gezegd, zo gedaan!

Ik vees alle vijzen los, schuurde alles op behandelde het hout met antihoutwormenspul, zaagde een houten plank voor de nieuwe bodem, verniste alles tweemaal, schilderde de binnenzijkanten geel, en beplakte de bodems met een stofje met leuke vintage bloemen, oohja kocht 2 deurknopjes en vees die op de bovenste deurtjes om deze gemakkelijker te openen (en stak hierin mijn bobijntjes), kocht nieuwe vijzen en puzzelde alles 10 keer opnieuw in elkaar. Amai 1 tip voor diegene die het ook gaan doen: nummer je bakjes welke op welke komt want eer ik terug vond hoe ze stonden was ik al redelijk gefrustreerd aan het raken! De boorgaten kwamen niet overeen, deden ze dat wel dan stak er een van de bakjes uit. Maar eind goed al goed, dit is het resultaat en ik ben er heeeeeel blij mee! Nu nog een leuk naaikamertje..

*Oohja voor de aandachtige lezers: ik ben inderdaad al eens bezweken voor die prachtige bloemenstof! Toen maakt ik er een rokje van!

Mijn naaibak: gesloten en open

Links: de bovenste bakjes met onderverdelingen om mijn bobijntjes op kleur te steken
Rechts: mooie combinatie van het donker gelakte hout, het okergeel en de prachtige vintage bloemen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen